Fagskolen mottar 5,7 millioner kroner fra regjeringen

Fagskolen Innlandet har nok en gang god uttelling på sine prosjektsøknader til regjeringen.

FORNØYD: Rektor ved Fagskolen Innlandet, Gard Tekrø Rolid, er godt fornøyd med tildelingen fra regjeringen. Foto: Henning Raae

Totalt deler regjeringen ut 76,7 millioner kroner til 18 forskjellige fagskoler over hele landet.

Målet med tildelingen er økt kvalitet i undervisningen, bedre læring for studentene og at fagskoleutdanning skal være enda mer relevant for arbeidslivet.

Midlene er tildelt til 58 forskjellige utviklingsprosjekter ved norske fagskoler, syv av disse ved Fagskolen Innlandet.

– Dette er svært gode nyheter for oss. Nok en gang får vi god uttelling på prosjektsøknadene våre, og det er det grunn til å være stolte av, sier rektor ved Fagskolen Innlandet, Gard Tekrø Rolid.

Skolen fikk godkjent syv av ni søknader.

Følgende prosjekter har skolen fått innvilget støtte til:

• Bruk av kunstig intelligens (KI) i læringsprosesser
  • Utstyr til helselab
  • Godt læringsdesign i nettbaserte studier
  • Nytt serverrom for studentenes on-prem servere
  • Fremtidens helsefagarbeider del 2
  • Internet of Things Lab (IoT-lab)
  • Videreutdanningsmoduler for barnepleiere.

Utvikling

Rektoren er naturligvis storfornøyd med tildelingen.

– Prosjektmidlene bidrar til at vi kan fortsette den gode utviklingen vi har hatt ved Fagskolen Innlandet de siste årene, sier Rolid og legger til:

– Prosjektene og prosjektmidlene gjør oss enda mer relevante for arbeidslivet rundt oss. Prosjektene passer godt inn både i nasjonale strategier og skolens egen strategi.

Den totale summen skolen er tildelt er 5 754 096 kroner.