Doblet nesten antallet bedrifter til den viktige dagen

Henning Raae Fosslien

|

28 bedrifter presenterte seg selv med stand og faglige presentasjoner for studentene på Fagskolen Innlandet.

FORNØYDE: Prosjektleder Benjamin Dalehaug og studentrådleder Helge Støtvig var godt fornøyd med oppmøtet på karrieredagen. Foto: Henning Raae

Både heltids-, deltids- og nettklassene ved Fagskolen Innlandet fikk gode muligheter til å gjøre seg kjent med en rekke bedrifter under karrieredagen 8. februar.

Leder i studentrådet, Helge Støtvig (27), og prosjektleder Benjamin Dalehaug (23) var godt fornøyd med arrangementet.

– Det er veldig gøy å kunne være med å organisere og videreføre dette arrangementet her ved skolen. Det er gøy å være med å få ting til å skje, og veldig gøy at det ble fullt hus, sier Støtvig, som i tillegg til vervet som studentrådsleder studerer VVS og Klimateknikk ved skolen.

Gleden over gode arrangementer deler også Dalehaug.

– Jeg synes det er en fin måte å bidra inn til fellesskapet. Det å arrangere er noe jeg setter høyt, det er gøy å bidra til at studentrådet og skolen er mer synlig, sier Dalehaug som studerer Bygg ved Fagskolen Innlandet.

LÆRING: Bedriftene viste frem produkter og arbeidsmetoder da studentene gikk runden for å gjøre seg kjent. Foto: Henning Raae

Økning

Under fjorårets karrieredag var det 16 bedrifter. Dette tallet ønsket de å høyne til årets arrangement.

– Det har blitt lagt ned en stor innsats for å få inn så mange bedrifter som mulig, og det er veldig gøy å lykkes med at så mange tok turen, sier Dalehaug.

For karrieredagen er viktig.

– Dette gir studentene mulighet til å bli bedre kjent med næringslivet, og det gir næringslivet en mulighet til å bli kjent med studentene, sier Dalehaug og fortsetter:

– Her får man bygget nettverk og lært mer om jobbmulighetene som er der ute.

De berømmer også skolen for koblingen de gjennom studiene har med næringslivet.

– Jeg har allerede signert en jobbavtale før endt studium, og det er jeg veldig godt fornøyd med, sier Dalehaug.

TRIVELIG: Det var god stemning rundt på stand i kantineområdet på fagskolen. Foto: Henning Raae