– Studentene her er fremtiden for vår bransje, da er det viktig at vi viser oss frem for dem

Det sier Roger Reinsborg, Senior Key Account Manager i Trox Auranor, om initiativet deres til å arrangere fagdag/minimesse hos Fagskolen Innlandet.

SAMARBEID: Øyvind Norland, Fagskolen Innlandet, og Roger Reinsborg, Trox Auranor, er godt fornøyd med samarbeidet omkring fagdag/minimesse. Foto: Henning Raae

Tirsdag 5. mars arrangerte Trox Auranor og Fagskolen Innlandet fagdag. Det ble en suksess for både studenter og bransjen.

– Vi reiser sammen med våre samarbeidspartnere rundt til forskjellige steder i landet, og arrangerer slike fagdager/minimesser, sier Reinsborg og fortsetter:

– Da Fagskolen Innlandet var på besøk i fabrikken vår, ble det prat på at vi burde få til et slikt arrangement på skolen. Det er det vi nå har realisert.

Trox Auranor er et ledende selskap innen utvikling, produksjon og salg av komponenter, utstyr og systemer for innendørs klimaanlegg og ventilasjon. Dedikert forskning har gjort selskapet til en leder innen innovasjon i disse feltene.

– Fremtiden

Studentene på fagskolen er er veldig viktig for Trox Auranor og bransjen.

– Studentene her er fremtiden for vår bransje, da er det viktig at vi viser oss frem. Vi må engasjere oss og vise frem alle mulighetene denne bransjen har å by på, sier Reinsborg.

Spesielt er Fagskolen Innlandets studenter innenfor VVS, FDV og VA ettertraktet for Trox og samarbeidspartnerne.

– Hele bransjen er på leting etter folk, det gjør det ekstra viktig for oss å ta ansvar og vise oss frem for kandidatene på skolen, sier Reinsborg.

Og han var godt fornøyd med fagdagen og minimessen.

– Det var en veldig bra dag. Vi opplevde et godt engasjement, og en del av studentene var veldig nysgjerrige og hadde mange gode spørsmål. I det store og hele er vi veldig godt fornøyd, sier Reinsborg.

– Læringsutbytte

Øyvind Norland, VVS-lærer ved Fagskolen Innlandet, var også godt fornøyd med dagen og sier at arrangementet er helt i tråd med skolens visjon.

– Vi skal være et sted der fagmiljøene møtes og kunnskap utvikles. Denne fagdagen ga studentene gode muligheter til å knytte kontakter i VVS-bransjen, og bli kjent med relevante produkter som benyttes i de tekniske anleggene de skal jobbe med, sier Norland og legger til:

– Gjennom en rekke foredrag ble det i tillegg til erfaringsutveksling et solid faglig læringsutbytte for studentene og de andre fremmøtte fra bransjen.

ENGASJEMENT: Det var godt oppmøte og godt engasjement blant de fremmøtte på fagdagen/minimessen på Fagskolen Innlandet. Foto: Henning Raae