Tilbyr IT-drift og sikkerhet som rent nettstudium

Fra høsten 2024 kan du ta Fagskolen Innlandet sitt populære IT-studium som fullverdig nettstudium.

Student ved PC
Foto: Tom A. Kolstad

Utdanningen blir det første studiet ved skolen på 120 studiepoeng som tilbys hundre prosent nettbasert.

Ved å studere IT-drift og sikkerhet ved Fagskolen Innlandet vil du heve dine evner til å koble teori og praksis sammen. Du vil få en bedre forståelse av hvorfor du gjør det du gjør, i IT-bransjen er dette en svært viktig kvalitet.

Studiet gjør deg kvalifisert til å inneha mellomlederstillinger og økt lederansvar, og du blir bedre på kommunikasjon og det å lede prosjektarbeid.

Du vil kvalifisere deg til å ta viktige sertifiseringer, samt lære å sette opp, sikre og drifte servermiljøer. Du vil bli mer selvstendig i jobben din og heve nivået på hvilke arbeidsoppdrag du kan løse i arbeidshverdagen. Studiet gjør at du får formalisert kompetansen din og sertifiseringene for hva du kan.

Det er underskudd på personer som har kompetanse innen IT-drift og sikkerhet, og behovet for denne kompetansen er stort.

Utdanningen passer for deg som kommer rett fra fagbrev og ønsker dette som en videre vei inn i arbeidslivet. Eller for deg med erfaring og som er i jobb, og har et ønske om å formalisere kompetansen din og/eller tenker dette som et neste steg i karrieren.

Du kan søke på utdanningen i Samordna opptak. Søknadsfrist er 15. april.

Har du noen spørsmål, ta kontakt med oss