Logistikk i helseforetak
Logistikk i helseforetak er en modulutdanning som består av tre moduler. Modulutdanningen handler om hvordan ansatte i helsesektoren som i dag jobber med logistikk, uavhengig av utdanningsbakgrunn, kan bidra operativt og effektivt til en forbedret forsynings- og verdikjede.

- 15 studiepoeng
- Oppstart: Ikke satt
- Søknadsfrist: Ikke satt
1 Alternativ for gjennomføring
Gjennomføringsmodell | Studiested | Varighet | Kurskode | Studieavgift | Lenker |
---|---|---|---|---|---|
Nettbasert med samlinger | Gjøvik | Modulbasert | KTT71K | – |
1 Alternativ for gjennomføring
Nettbasert med samlinger
Lokasjon
Gjøvik
Varighet
Modulbasert
Kurskode
KTT71K
En bedre og mer effektiv logistikk resulterer i frigjort tid for helsepersonell til å sette søkelys på pasientnært arbeid. Du vil dermed være en bidragsyter til god pasientflyt og dermed god logistikk i pasientforløpet. Studietilbudet er et samarbeid med avfalls- og gjenvinningsbransjen, der målet er å få økt sortering, redusert returlogistikk og dermed redusert klimaavtrykk fra helseforetak.
Hva lærer du?
Etter gjennomført opplæring kan du planlegge og gjennomføre arbeidsoppgaver i ditt helseforetak. I dette studiet får du økt din kompetanse innen logistikk, vare-, informasjons- og økonomiflyt, samhandling på tvers av avdelinger, bærekraft, avfallshåndtering, returlogistikk, smittevern og digitalisering.
Hver modul starter med en fysisk samling for å bli kjent, knytte oppgaver i arbeidslivet til studiet, få på plass grupper/ prosjektoppgave og etablere tilgang på læringsplattformer.
Modulene avsluttes også med en fysisk samling. Her presenterer dere gruppeoppgave, «case», som er knyttet til et konkret problem i eget foretak. Det gjennomføres også bedriftsbesøk i løpet av denne samlingen, som avsluttes med individuell eksamen.
Planlagte opplæringsaktiviteter:
- Samlingsbaserte forelesninger
- Nettbaserte forelesninger
- Bedriftsbesøk
- Gruppearbeid med “case” i foretak
- Innleveringer
- Veilednings- og evalueringsmøter
Moduler
Nyttig å vite rundt søknadsprosessen
Her finner du nyttig informasjon og viktige lenker - om du ønsker å søke deg inn på dette studiet.
Det generelle grunnlaget for opptak til teknisk fagskole er:
1. Fullført og bestått videregående opplæring med fagbrev/svennebrev (alle fag-/svennebrev gjelder) eller generell studiekompetanse.
Eller:
2. Søkeren må dokumentere tilstrekkelig relevant praksis, tilsvarende de krav som stilles til fullført og bestått videregående opplæring innenfor et av de godkjente lærefagene som kvalifiserer til opptak til studietilbudet. Praksisen kan være opparbeidet gjennom arbeids- og samfunnsliv, frivillig sektor, utdanning, kurs eller annet. For opptak på grunnlag av dokumentert relevant praksis, må søker være 23 år eller eldre i opptaksåret.
Søkere som kan dokumentere at de skal gjennomføre fag-/ svenneprøve etter opptaksfristen, kan tildeles plass på vilkår om bestått prøve.
Kontaktpersoner
Prosjektrådgiver
Frede Stenslie
Sekretær
Ingeborg Øyhus Svendsen