Et nytt skoleår er over

Tradisjon tro feires avslutningen av et fullført studieløp. En milepæl og en klapp på skulderen for en godt utført jobb.

Fullsatt sal under studentavslutningen på Fagskolen Innlandet.
Fullsatt sal under studentavslutningen på Fagskolen Innlandet. Foto: Kristian Haug

Glede og stolthet preger atmosfæren ved Fagskolen Innlandet, blant både studenter og ansatte. Etter en periode med hardt arbeid, og et ønske om ny kunnskap, har studentene fra ulike fagretninger nådd en milepæl, og ikke minst de mulighetene oppdatert kompetanse gir. Gjennom timer med undervisning, teams, gruppediskusjoner og utfordrende oppgaveløsninger, har studentene vist utholdenhet og et ønske om å lykkes.

Staselig markering

Markeringen ble gjennomført med konsert, taler, blomsterutdeling og ikke minst; ur til noen av studentene som har utmerket seg spesielt gjennom studietiden. Ikke nødvendigvis bare i form av rene karakterer, men gjennom innsats, å dele, være kompis og å bidra. Karakter mer enn karakterer.

Mottakere av ur:

• Even Klosbøle Solberg (bygg). Uret ble gitt av: Backe Innlandet v/Tove Enger
  • Bernd Klare Günter Willie (anlegg). Uret ble gitt av Pon Cat (utdelt av avdelingsleder Anne K. Kvitle)
  • Lars Marius Løkken (KEM). Uret ble gitt av GK v/Bjørn Ove Bergh
  • Eivind André Stangeland (FDVU). Uret ble gitt av Statsbygg v/Rune Solheim
  • Vemund Hagaseth (elkraft). Uret ble gitt av Caverion v/Jørn Børresen
  • Magne Østmo (automatisering). Uret ble gitt av Caverion v/Jørn Børresen
  • Thomas André Aasen (industriell teknologi). Uret ble gitt av Nammo v/Torkel Aass
  • Bo Carl Granö Isaksson (logistikk). Uret ble gitt av LIS Lager & industrisystemer (utdelt av avdelingsleder Ruth Hoff Laeskogen)
  • Guro Sukkestad Mistereggen (helsefag). Uret ble gitt av Fagskolen Innlandet v/Line Narvesen Jørgentvedt
  • Glenn André Kaveldiget (IT-Drift). Uret ble gitt av Nammo v/Torkel Aass
  • Stian Solhaug (BIM). Uret ble gitt av Syljuåsen v/Steffen Haugen

En fremtidsrettet utdannelse

Rektor Gard Tekrø Rolid trakk spesielt frem at vitnemålet fra Fagskolen Innlandet henger høyt, og at det er noe man vil ha nytte av videre. Og selv om studentene velger ulike studieretninger, har de alle én ting til felles - de har valgt en vei som er viktig for samfunnet!

Uansett studieretning har man en viktig rolle i å bidra til et bærekraftig samfunn. Studentene har lært mye fag i løpet av studiene, men det aller viktigste er evnen til å tenke kritisk, til å kommunisere, til å samarbeide og til å løse problemer. Nøkkelferdigheter som vil være uvurderlige videre i arbeidslivet. Som fagskoleutdannet har man en unik mulighet til å være med på å skape en positiv forandring i samfunnet!

Vi vet at mange av studentene også vil komme tilbake. Livslang læring er den nye normen, vi blir ikke lenger «ferdig utdannet». Uansett vil vi gratulerer «kullet» 2023 med nok en milepæl, og med de beste ønsker for fremtiden!

Festkledde studenter på vei til avslutningen.
Festkledde studenter på vei til avslutningen. Foto: Kristian Haug

Musikalsk innslag ved gruppa Dog Valley Fever

Rektor Gard Tekrø Rolid under talen til avgangsstudentene. Han var også konferansier. Foto: Kristian Haug

Nils Harsjøen holdt tale. Han er avtroppende studentrådsleder og avgangsstudent på anlegg. Foto: Kristian Haug