Studiested Kongsvinger

På denne siden finner du praktisk informasjon om parkering, kantine og overnatting for dette studiestedet.

Hoveddørene i høgskolebygget er åpne kl. 07.45-15.30

Studentene har tilgang til bygget kl. 07.00-22.00. Dersom du ønsker denne tilgangen, må det opprettes studentkort. Det får du i resepsjonen.

Parkering

Parkering finnes utenfor. Appen Apcoa Flow må lastes ned for å få studentpris. Det er eventuelt mulig å parkere ved Kongsvingerhallen, dersom det er fullt utenfor høgskolesenteret.

Kantine

Kantina ligger i underetasjen av Innlandet Science Park (nabobygget til Høgskolebygget), og er åpen kl. 08.45-13.00. Det finnes alltid tre forskjellige varmretter, salatbar, påsmurt og brød og pålegg. Det finnes også et «grab and go»-kjøleskap, der man ved å skanne en QR-kode, kan kjøpe varer som yoghurt, juice, iskaffe, sjokolade mm., utenom kantinens åpningstid.

Overnatting

Studenter har rabattert overnatting på:

• Vinger Hotell. Oppgi kundenummer 736303. Rabatt gis kun ved bestilling per e-post eller telefon.
  • Kongsvinger Budget hotell. 10 % rabatt i onlinebooking med koden: HIH1920
  • Festningen Hotell. Husk å oppgi at du er student/besøkende ved HIK. Rabatt gis kun ved bestilling per e-post eller telefon.