Velkomstbrev

Bygningsvern - 24BYVERN-A

Her er litt generell informasjon. Du vil også få en epost fra oss senere i sommer, slik at du kan forberede deg til skolestart.

Samlingene blir fordelt på studiestedene; Røros (Rørosmuseets bygningsvernsenter), Eidsborg (Vest-Telemark Museum) og Fagernes (Valdresmusea). I tillegg vil vi bruke Maihaugen (Lillehammer), Lågdalsmuseet/Buskerud Bygningsvernsenter (Kongsberg) og Domkirkeodden (Hamar) som læringsarenaer dette året.

Du har fått plass på Bygningsvern A (24BYVERN-A), og veksler på å ha fysiske samlinger torsdag til søndag, eller mandag til torsdag. Se foreløpig samlingsplan for oversikt over tid og sted. De fleste av nettmøtene vil foregå på tirsdager – fra kl. 19.00 til ca. 21.00.

Kom i gang med nettilkobling og dataprogrammer

På skolens hjemmesider og via lenken i e-posten fra skolen, vil du finne pålogging til skolens systemer. Det er viktig at du prøver å få gjort dette klart før vi starter studiet. Dersom du ikke får det til, vil det utenfor ordinær timeplan bli satt av tid torsdag 29. august. Se program for første samling.

Studiet starter med nettmøter

Vi starter opp studiet med to nettmøter på Teams, mandag 19. og tirsdag 20. august – begge kvelder fra 19.00 til ca. 21.00. Dette er for å avklare ting dere lurer på, og for å gi dere litt faglig input før første samling. Dere vil få innkalling på privat e-post.

Første fysiske samling foregår fra mandag 26. august tom onsdag28. august ved Valdresmusea i Fagernes (Tyinvegen 27, 2900 Fagernes). På samlingen vil vi ta for oss tradisjonell overflatebehandling. Det anbefales å overnatte i Fagernes hele perioden.

Siste samlingsdag, torsdag 29. august, foregår på Fagskolen Innlandet i Teknologivegen 12 på Gjøvik.

I Fagernes er det flere overnattingsmuligheter. Fagernes Camping ligger vegg i vegg med museet, og er et populært valg.

Felles gruppe på facebook

Det er opprettet ei side på Facebook (frivillig), der du kan kommunisere med medstudenter om skyss og overnatting. Søk opp på facebook, og bli medlem:

Klasse A: https://www.facebook.com/share/pscVpn37pZqufAfh/

Kontaktperson

Lærer/teamleder: Bodil Nørdsti - tlf. 976 46 118, e-post: bodnor@fagskolen-innlandet.no